מתיאטרון בובות לתיאטרון של החיים – כך תנהלו את ההצגה של החיים שלכם

הסיפור הוא מוכר. שנים של עבודה בתחום מסוים שמגיעה לכדי מיצוי, תחושה שמשהו חסר, תקראו לזה משבר גיל ה….30, 40, 50, כל עשור והמשברים שלו.

גם מעיין דרורי, מרצה במכללת עובדים ולומדים מנחה ומטפלת NLP, שותפה לאותה קבוצת אנשים שבאמצע החיים החליטו לעשות הסבה מקצועית. אז מה בדיוק קרה שם, במעבר מבעלת עסק תיאטרון בובות מצליח למרצה ומאמנת עסקית המתמחה ב- NLP ?

 

מעיין, המסע שלך מרתק. ספרי לנו איך הכל התחיל?

"ב-2007הקמתי עסק של תיאטרון בובות, רציתי להגשים חלום ולעשות מה שאני אוהבת. הגדלתי את העסק ופיתחתי אותו עד שהוא הפךלעסק ארצי עם 52 עובדים. זה היה מדהים, זה השיג לי את החופש, היצירתיות והביטחון שהייתי צריכה. אחרי 12 שנים, התחלתי להיות מאוד מאוד שחוקה, הרגשתי שזה כבר לא ממלא אותי. כלפי חוץ,העסק מאוד מאוד הצליח, אבל כלפי פנים הייתי שחוקה, עייפה. התחלתי לחפש משהו אחר, למדתי אימון והרגשתי שגם זה לא מספיק. אז שמעתי על NLP, בדיוק פתחו קורס במכללת "תוצאות" ואמרתי שאני נרשמת. זה היה מדהים, זה סידר לי בצורה מאוד מאורגנתאת כל מה שלמדתי לפני כן בצורה לא מסודרת. הצלחתי להבין דברים מאוד מורכבים בצורה מאוד מאוד פשוטה. זה השפיע על הזוגיות שלי, עליי כאמא, עליי ברמה האישית. ידעתי, בזמנו, איך לנהל נכון את העובדים ואת העסק של תיאטרון הבובות. ה- NLP הכניס לי אנרגיה טובה לכל תחום בחיים שלי, ידעתי לזהות מקומות של אוטומט ולעצור אותם. חיזקתי את הביטחון שלי.התחלתי לעבוד על התשתיות שלי מבפנים והמשכתי ללמוד עוד ועוד עד לרמת TRAINER. בשלב הזה התחלתי ללמד את זה, להעביר סדנאות NLP על הבר, סדנאות לקהילה. במקביל, הבנתי שהגיע הזמן להיפרד מהתיאטרון ומכרתי אותו. היה לי את האומץ לצאת לדרך חדשה- סדנאות, הרצאות, טיפול בקליניקה והתחום החדש ששילבתי –  אימון רווקות לזוגיות, משהו שמאוד נוגע ללב שלי. יש גם את תחום האימון העסקי שמאוד מחובר אליי מהניסיון האישי שלי. אני עוזרת לבעלי עסקים בכתיבה שיווקית, כתיבה לדיגיטל. עושה שילוב של NLP עם אימון עסקי – אימון מנטלי רגשי לשבירת חסמים ושינוי הרגלים ובנוסף טכניקות  NLP לשיווק ומכירות. המטרה שלי היא בעיקר לפתור את החסימות כדי שכל אחד יוכל להצליח ולהגשים את עצמו."

 

מה בדיוק לומדים בקורס ולמי הוא מתאים?

"זה קורס שמיועד למי שמרגיש לא מסופק, שמשהו חסר. לאנשים שלא מגשימים את עצמם ורוצים לחוות יותר בכל תחומי החיי שלהם, להגיע לתוצאות יותר טובות, להיות מאושרים. לפעמים, יכול להיות שיש בעיה ספציפית כלשהי – זוגיות, הורות, פרנסה, בריאות או ביטחון עצמי, ואז בקורס אנחנו לומדים איך לטפל נקודתית בבעיה. במקרים אחרים, יש תחושה כללית של חוסר מימוש הפוטנציאל והקורס נותן כלים איך לקחת אחריות על החיים ולהגיע לתוצאות. אנחנו לומדים איך המוח שלנו עובד, איך אנחנו תופסים את המציאות, איך לנהל את המחשבות והרגשות שלנו. הרבה פעמים אנשים מרגישים סגורים או להיפך – שהם לא שולטים בעצמם, הNLP- מלמד אותנו איך לתפוס את המציאות בצורה כזו שתביא אותנו למקום שאנחנו רוצים."

 

מהם הטיפים שלך לרווחה אישית בתקופה הזאת?

"אחד הדברים שאני תמיד מלמדת, הוא שאיפה שאנחנו שמים את האנרגיה שלנו, שם היא זורמת. המוח שלנו לא יכול לקלוט את כל המידע, אז הוא שם במודעות וקולט רק חלק מהמידע שמגיע אליו. העניין בתקופה הזאת, הוא איך להתמקד לראות את הטוב, כי איפה שנשים את המיקוד שלנו- זה מה שנראה שוב ושוב. לא צריך להגיד לעצמנו שהכל טוב, אפשר להכיר במציאות כמו שהיא, אבל לנסות לזהות מהם הדברים הטובים שכן קורים, למקד קשב לעצמנו ולסביבה שלנו ואז המוח שלנו מחפש את זה בין כל המידע. תהיה יותר תשומת לב לטוב. לי לפחות זה עוזר המון.

 

הדבר השני, הוא הרבה פעמים כשיש פחד או חוסר וודאות כלשהי, יש הרבה בלאגן. אני מרגישה על עצמי שהכל מתערבב. אם למשל משהו קרה בעבודה והרגשתי רע, אז התחושה השלילית מגיעה גם הביתה. הכל מתערבב ביחד ונוצרת עננה שמאוד מקשה לתפקד ולהתנהל. לכן, כאן יש מקום לעשות סוג של הפרדה בין הדברים, לקחת צעד אחורה ולהסתכל על החיים שלנו כמו סרט. לנסות לצאת מהסיטואציה ולחשוב מה הייתי מייעצת לבן אדם במצב שלי אם זה היה קורה למישהו זר? מה הייתי אומרת? איך הייתי עוזרת לו להתמודד?מה שהיינו אומרים או מייעצים – לעשות את זה לעצמנו גם. רוב המחשבות והפחדים לא שלנו, את רובם לקחנו מהסביבה שלנו ולכן יותר קל להסתכל עליהם מהצד."

שיתוף:

מאמרים מאותו נושא

דילוג לתוכן