5 תובנות המלצות ודרכים ליישום שלווה פנימית ביומיום

כך תשתיקו את הרעשים המטרידים בראש שלכם - ותתבוננו באתגרים שלכם בבהירות, ברוגע ובשלווה.

 

העולם המודרני נהיה מהיר ואינטנסיבי מאי פעם, וזה גובה מאיתנו מחירים נפשיים כבדים: 

יותר לחץ, חרדה, סטרס, ומתחים – ופחות שלווה, רוגע, ואיזון. 

אנחנו מרגישים שאין לנו זמן לנשום או להאט את הקצב, והציפיות של הסביבה שלנו הולכות ונעשות גבוהות יותר. 

בעולם כזה, הגיע הזמן לקחת צעד אחורה – ולחזור לשלווה פנימית.

 

 

מהי שלווה פנימית?

שלווה פנימית היא מצב מנטלי שכדי להגיע אליו – אנחנו צריכים לשנות את תפיסתנו בנוגע לעצמנו. 

זה מצב שבו אנחנו משתיקים או מרככים את הרעשים המטרידים בראש שלנו, פוקחים את העיניים, ומתבוניים באתגרים שלנו בבהירות, רוגע ושלווה. 

זהו State of Mind שמאפשר לנו להתמודד עם אתגרי החיים (או עם מצבים חדשים ולא צפויים) – מתוך מודעות עצמית גבוהה, בחירה אמיתית, וחיבור לפנימיות ולרגשות הכי אותנטיים שלנו.

בדרך זאת נוכל להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמנו.

 

כיצד מוצאים שלווה פנימית?

שלווה פנימית זה לא כפתור שניתן ללחוץ עליו – 

ובכך לשנות את המיינדסט שלנו 180 מעלות. 

 

אי אפשר להתעורר יום אחד שלווים ורגועים – ללא טרדות ודאגות.

זהו תהליך ממושך שלוקח זמן, אנרגיה, מאמץ מסוים, ונכונות להשתנות,  

ודורש מאיתנו לזנוח דפוסי חשיבה מגבילים. 

 

הרשו לנו לשתף אתכם ב-5 תובנות והמלצות ליישום השלווה הפנימית בחיי היומיום:

 

 

חזקו את האמון שלכם בעצמכם

בדומה לדרך בה אנו משתדלים לעמוד בהבטחות שלנו לאחרים, כך הבסיס להשגת השקט הנפשי הוא בהחזרת האמון שלנו בהבטחות שאנו מבטיחים לעצמנו. 

מרביתנו מבטיחים לעצמנו שנתאמן בקביעות, שנאכל בריא, שנהיה סבלניים לעצמנו ועוד. 

כל הפרת הבטחה כזו מפחיתה את האמונה העצמית שלנו ביכולתנו לקיים את ההבטחה – ומחזקת את הדרך לכישלון הבא. 

אם נתחיל תהליך מסויים כאשר התת מודע שלנו לא מסונכרן עם עצמנו, ואנחנו לא באמת מאמינים שנעמוד במילה שלנו – נוותר באמצע הדרך.   

לכן הצעד הראשון בדרך להשגת שלווה פנימית מתחיל בהחזרת האמון שלכם בעצמכם: התחילו בהתחייבות עצמית לביצוע צעדים קטנים ומדודים, כך שכל שינוי קטן שתעשו וכל הצלחה שתחוו – יחזיר לכם את האמונה בעצמכם, ביכולות שלכם, ובביטחון העצמי שלכם.

 

 

הרפו מהשוואות לאחרים 

"שאל את עצמך האם אתה מאושר – ומיד יקיץ הקץ  על אושרך" (ג'ס מיל) 

העיסוק בבדיקה מתמדת של מצב האושר שלנו – במיוחד בהשוואה לסובבים אותנו – הפך לאובססיה הרסנית. לא משנה כמה אנחנו מאושרים ומסופקים – אנחנו מדרדרים את עצמנו להרגיש שזה לא מספיק. 

"אני אהיה מאושר כשאני אעבור לבית גדול יותר \  כשתהיה לי זוגיות \ כשאפרוש לפנסיה." 

לא נכון. כאשר האושר אמור להגיע מ"דברים שיקרו" או "דברים שנקנה" – הוא יתפוגג במהירות לאחר שנשיג אותם. האושר הוא הדרך – לא המטרה, והוא חייב להגיע מבפנים – ולא מגורמים חיצוניים. 

התחברו מחדש למי שאתם והבינו טוב טוב מה אתם רוצים מהחיים. 

בעיקר, הרפו מהשוואות לאחרים – לכל אחד ואחת יש את הדרך שלכם בעולם, והיא לעולם לא תהיה זהה לחלוטין לדרך שלכם.

 

 

הרשו לעצמכם להביע רגשות

לעתים קרובות מדי אנחנו מסתירים את רגשותינו האמיתיים, כיוון שאנחנו לא רוצים להיתפס כחלשים, רגישים, רכרוכיים, או חסרי אמפתיה. 

מלמדים אותנו שוב ושוב שהבעת עצב, אכזבה, פחד וכעס – היא לא הולמת מבחינה חברתית, ועל כן ראוי להסתיר אותם. 

זה המסלול המהיר לחוסר אותנטיות, להדחקה, ולרעש סטטי שיפריע לנו בכל מקום אליו נלך. רגשות הן חלק בלתי נפרד מחוויית החיים שלנו – וחשוב שנאפשר לעצמנו לחוות ולהביע את כל מנעד הרגשות. 

הדחקת רגשות עלולה להפוך אותנו לאדישים, או לחילופין לייצר עומס פנימי כך שברגע שיקרה לנו אירוע דומה – נייצר תגובה רגשית אוטומטית ופוגענית – שלא התכוונו אליה. 

הרשו לעצמכם להרגיש רגשות – חיוביים ושליליים כאחד, והימנעו מלתייג אותם כטובים או רעים. נסו להבין מה הסיבה שהרגש הזה עלה עכשיו, מה מפריע לכם באמת, מה הפעיל אתכם באותו רגע. 

 

 

היו נוכחים כאן ועכשיו

התרבות בה אנו חיים מכתיבה לנו יומיום חיים של הישגיות בלתי מתפשרת: אנו חייבים לעשות, להספיק, לבצע, להשלים, להיפגש, ולעשות עוד – רצוי בכמה שפחות זמן, ובכמה שיותר יעילות. אחרת נרגיש שאנחנו איטיים, חלשים, או לא מספיק טובים. 

התחושה הזאת מלווה אותנו גם ברגעים משפחתיים חשובים – באמצע ארוחת הערב, לפני שאנחנו הולכים לישון, או בהפסקות שלנו. 

היכולת לשבת בשקט ללא עשייה, וללא רצון בעשייה – היא אחד האתגרים הקשים והחשובים של העידן המודרני. עם זאת, הדרך לשלווה פנימית אמיתית עוברת בתרגול היכולת הזאת. 

אחת הדרכים להיות נוכחים ברגעי החיים היא לשרטט גבולות בין עבודה, פנאי, תחביבים – ולהתמסר להם. כאשר אתם בעשייה כלשהי – התמקדו אך ורק בה, ואל תתנו להסחות דעת לשגע אתכם. לכל דבר יש את הזמן והמקום. 

 

 

הפסיקו לרצות אחרים

"אני לא יכול לצייד אתכם בנוסחה בדוקה להצלחה, אבל אני יודע מהי הנוסחה הבדוקה לכישלון: השתדלו לרצות את כולם כל הזמן"

אפשר לבלות את כל חיינו בניסיון לרצות את כל מי שאנו מכירים – וגם אז יהיו כאלה שלא יהיו מרוצים.  

החיפוש אחר הערכה וקבלת אישור מאחרים מונע מאיתנו לפעול לפי הרצון החופשי האותנטי שלנו. כשאנו תוהים מה יעשו או יחשבו המנהלת, ההורים, החברים או בני הזוג, אנחנו בעצם חושבים מה טוב להם, ולא מה נכון ומדויק לנו. 

חשוב לשים לב ולהיות מודעים לרגשות ולפעולות שלנו. כאשר אתם מזהים שהפעולה שאתם עושים נובעת מריצוי ומנוגדת לרצון העצמי ולביטוי העצמי שלכם – עצרו לכמה רגעים, נשמו עמוק, ובחנו האם הפעולה הזאת מדויקת לכם. 

במידה ולא – אל תחששו לומר "לא", ולבחור לעשות משהו אחר. 

זכרו: כשאתם אומרים "לא" לאחרים – אתם בעצם אומרים "כן" לעצמכם (ולשלווה הפנימית שלכם). 

שיתוף:

מאמרים מאותו נושא