על הום סטיילינג בצל קורונה וחופש גדול

רגע לפני שנטפס על הקירות, בואו נצבע אותם על הום סטיילינג בצל קורונה וחופש גדול

עד לפני חודש, עוד לא היינו בטוחים בכלל אם יהיה חופש גדול או לא, כמה זמן הוא יימשך ובאיזו מתכונת. עכשיו עם יד על הלב, גם אתם קיוויתם שהילדים יחזרו כבר לבית הספר והשנה המורות יעבירו את קייטנת הקיץ? וכמו שעידן חביב אומר, "ורק משתי מילים אני הכי פוחד", ואנחנו משלימים…. יולי ואוגוסט.

מה אנחנו נגיד לכם… לא פשוט כל המצב הזה. אתם צודקים. נראה אבל, שכולנו כבר הבנו שהקורונה כאן כדי להישאר, ועכשיו הגיע הזמן להבין איך אנחנו אמורים לשרוד אותה.

אז חופש גדול, מזמן לא היינו בבית עם הילדים… מה עוד לא עשינו? יום כיף בסלון, פרויקט ניקוי הגינה, מגלשה מהספה, יום כישרונות צעירים בסליים. אין גבול ליצירתיות.

השבוע, בחרנו לבדוק עם הלן מור, מעצבת ומרצה, איך משלבים את הילדים בלוק החדש של הבית שלנו. תופתעו לגלות שם כמה רעיונות לא רעים בכלל.

יאללה, מתחילים.

הלן, למה חשוב לשלב את הילדים בתכנון ועיצוב הבית?

"כשנותנים לילד להיות בעלים של החדרים שלו ונותנים לו חופש ועצמאות להביע את הרצונות שלו, הוא מרגיש יותר אחריות על הסדר בחדר שלו ועל החיים שלו בכלל. זה ברור שמקום המחיה של הילד חייב לשלב דברים שהוא עצמו אוהב, דברים שהוא אוסף. לבחור יחד איתו נושא עיצוב מסוים ובתוך הנושא הזה לבנות את כל הקונספט העיצובי. למשל חדר בסימן פו הדוב, או חדר נסיכה. בדרך כלל, ילדים מתחברים לדמויות מסרטים, משחקים, צבעים שהם אוהבים. למשל בנים אוהבים מטוסים מכוניות, רכבות. מתוך זה מתחילים לבנות את העולם השלם של החדר. אם המוטיב שבחרנו למשל הוא חלל- נבחר אלמנטים של כוכבים, שמש וכל מה שמתחבר לעולם העיצובי של מערכת החלל."

אוקיי, אבל איך משלבים בין הצרכים של כל הילדים? מה התהליך הנכון?

"קודם כל, אני הייתי ממליצה להורים להעניק לכל ילד תשומת לב בנפרד כדי ליצור לו פינת עבודה, או חדר משלו. לתת לכל אחד הזדמנות נפרדת להביע את עצמו. הדבר השני, לקחת את הילדים לקניות. אם ילד בחר משהו ואהב אותו, אם זה לא חורג מהתקציב ולא פוגע בבריאות של הילד, אז לקנות את הבחירה של הילד. לא לנסות לרמוס את הרצונות שלו כי בסופו של דבר, הוא זה שיחיה בחדר. עוד דבר חשוב הוא לתכנן כמה שנים קדימה- הילדים גדלים והצרכים שלהם משתנים יחסית מהר. למשל איך נבחר מיטה לילד בן 7-8? נקנה כבר מיטה של מתבגר שתשרת אותו הרבה שנים קדימה ולא שנתיים שלוש בלבד."

ועכשיו לתכל'ס, איזה פרויקטים אפשר לעשות עם הילדים בתקופת החופש הגדול?

"וואו. יש מלא. אפשר לצבוע קירות, גם ילד קטן יכול לקבל רולר ולצבוע. אחרי הצביעה, לקשט את הקירות באמצעות הדבקות של מראות בצורות שונות או יצירת קיר תמונות. זה מרענן את החדר וממש פשוט לעשות יחד עם הילדים. אפשר לצייר ביחד ולתלות את התמונות על הקיר, לשבת ביחד כל המשפחה ולבחור תמונות מנסיעות משותפות, לפתח אותן ולתלות על הקירות. אפשר לקנות דברים קטנים מאיקאה ולהרכיב אותם ביחד עם הילדים, הם מאוד אוהבים את זה, זה כמו משחק. עוד רעיון הוא לקשט ולצייר על הרהיטים יחד עם הילדים באמצעות מדבקות מיוחדות לרהיטים. הפעילות הזו חשובה כי ככה לכל ילד יש למעשה נגיעה בעיצוב הכולל של הבית. רעיון מוצלח שאני מאוד אוהבת להמליץ עליו והיום הוא מאוד טרדני, זה לגדל צמחים בבית וליצור בית אקולוגי. הילדים יכולים להיות שותפים בטיפוח של הצמחים, אפשר לגדל דברים אכילים כמו נענע, בצל, שמיר או צמחים ועציצים שמקשטים את הבית."

שיתוף:

מאמרים מאותו נושא

דילוג לתוכן