מה הקשר בין CHEAT MEAL והגשמת חלומות?

מה הקשר ביןCHEAT MEAL  והגשמת חלומות?

ליאת פרנקל, מתכננת פיננסית, מגלה לנו את הסוד

מכירים את הדיאטות האלו שמותר לאכול בהן ארוחת שחיתות פעם בשבוע? חשבתם לעצמכם פעם למה בעצם עושים את זה? מה הערך? ובכן, זה לא סוד שהיכולת שלנו להתמיד בתהליכים לאורך זמן תלויה משמעותית במידת הסיפוק והמשמעות שמעניק לנו התהליך. להתפנק על סופלה טוב, ליהנות מפיצה מושחתת, איך אפשר שלא להתמלא אנרגיה אחרי זה?! 

בדיוק מאותה הסיבה, ליאת פרנקל, מתכננת פיננסית, תתחיל קודם כל בלהגשים לכם את החלומות, רגע לפני שנדבר על כסף.

ליאת מתכננת פיננסית בינלאומית כבר 22 שנים, עוסקת כבר למעלה מעשור באימון כלכלי משפחתי ואימון עסקי. כששאלנו אותה מה זה אומר, היא אמרה לנו ש"המהות של הדבר הזה, היא שאני מלווה משפחות ועסקים במשך כל כך הרבה שנים מתוך שיטה מאוד ייחודית וספציפית שמדברת על הפסיכולוגיה ההפוכה והכלכלה הרגשית שמנהלת משפחות לפני שאומרים להן כיצד נכון להתנהל. למשל משפחה עם חסך רגשי שמעוניינת לנסוע לאנשהו ואין לה את הכסף, נראה את התוצאה של זה במספרים. ההתקדמות תהיה הרבה יותר איטית ונמוכה מאשר מצב שבו אנחנו מספקים את רצונותיהם של המשפחה מבחינת היעדים והחלומות שלה. רק לאחר מכן, תוך כדי תנועה, מתחילים בתהליך.  דבר ראשון- מתחילים מסיפוק, ממקום חיובי, יעדים מידיים שהושגו. כשהשגנו את השלב הזה, אנחנו מתחילים בתהליך באמת."

אז איך נערכים כלכלית בתקופה הזו של חופש גדול בצל הקורונה?

לרובנו נפגעו ההכנסות באופן משמעותי, שלא לומר הופסקו לגמרי. במצב שבו יש הלוואות, כרטיסי אשראי ומינוסים בבנק, ההמלצה של ליאת היא ללכת מיד לבנק, להקפיא את ההלוואה ולבקש למרכז את כלל ההתחייבויות בתוך החשבון להלוואה אחת מרכזת. למה שנעשה דבר כזה? כי כשלוקחים הלוואה אחת לאורך זמן, אפשר להוסיף אותה על המשכנתא הקיימת ולפרוס אותה לטווח זמן ארוך יותר כמשכנתא לכל מטרה. מעולה, אבל מה יוצא לנו מזה? נוצר לנו הפרש בין ההכנסה להוצאה ותזרים המזומנים נעשה אוורירי יותר ומאפשר לנו רוגע לחשוב על הוצאות נוספות שניתן להפוך אותן לרזות יותר. הארנונה למשל- כאשר אנחנו משלמים אותה פעם בחודשיים, אנחנו יודעים שזו הוצאה קבועה. אבל מה, זה למעשה חוב. מה שניתן לעשות איתו, זה לקחת את סכום הארנונה, להוסיף אותו על המשכנתא שאנו מחלקים בתשלומים וגם כן לפרוס אותו. כך ההוצאה לא תורגש כל חודשיים והיא תשתלב בהלוואה המרכזת. 

והמשכנתא.. אוי המשכנתא, מה איתה?

אפשר לשעבד אותה היום עד גובה של 70 אחוז משווי הנכס, לקחת את אותה הלוואה מסחרית ולהלביש אותה על המשכנתא. ביצוע של סך הפעולות האלו ובניית תקציב ותכנית עבודה מסודרת, מאפשרים לנו לחסוך את הדלתא לטובת הארנונה שנה הבאה או עבור דברים אחרים. 

ליאת, מהם 3 טיפים שלך להתנהלות כלכלית נכונה ?

  1. מרכוז כל ההתחייבויות ופריסתם לתקופה ארוכה, קל וחומר בזמן הקורונה. גם לאחר מהלך כזה, יש להקפיא את ההלוואה הקיימת באמצעות הדרכה של איש מקצוע.
  2. משכנתא– להקפיא את ההחזרים (ניתן עד 6 חודשים) ולשלם רק את הריבית ולא את ההחזר החודשי. 
  3. קרנות השתלמות, פנסיה וגמל – לא לקחת הלוואה שכרוך בה גם תשלום של קרן, רק הלוואת בלון. בקרן השתלמות ניתן לקחת הלוואת בלון, לשלם 100-200 ש"ח בחודש ולקחת כספים בגובה 50 אחוז מהקרן. בכספים הללו אפשר לסגור התחייבויות כדי למזער ההחזר חודשי. אם אין התחייבויות כלכליות אחרות, הכסף הזה יכול לאפשר לנו לממש חלומות ויעדים, כמובן תחת שמירה על תקציב מסודר. למה זה כל כך חשוב? כדי להגביר את המוטיבציה שלנו ולאפשר לעצמנו להמשיך קדימה.

 

בכלליות אני אוסיף, שחשוב מאוד בתקופה הזו להיות יצירתיים ופתוחים למיזמים חדשים, כדי ליצור הכנסות פאסיביות. אפשר לעשות את זה באמצעות עולם הנדל"ן, הפנסיה, הכלכלה והרבה מאוד אופציות להשקעות שניתן להשקיע מבלי להוציא הון מאוד גדול לטובת העניין. אבל הכי חשוב? להיעזר באיש מקצוע שילווה אתכם בתהליך."

שיתוף:

מאמרים מאותו נושא

דילוג לתוכן