בואו נדבר על זה – האנשים שפיצחו את השיטה ללימוד שפות

אם יש משהו שהתקופה הזו לימדה את כולנו, הוא גמישות. הצורך להתאים את עצמנו למציאות המשתנה, למצוא פתרונות לאתגרים החדשים שהגיעו ולהמציא את עצמנו מחדש בעידן שבו נטרפו כל הקלפים.

איך עושים את זה? מרחיבים את סל הכלים שלנו

פגשנו השבוע את רון  פאר, מייסד ומנכ"ל ניו סקול, שסיפר לנו איך הכל התחיל ולמה ללמוד שפה חדשה זה הדבר הכי טוב שתעשו עבור עצמכם בתקופה הקרובה

 

רון, ספר לנו קצת על ניו סקול, איך הכל התחיל?

"לפני 8 שנים אני רציתי ללמוד ערבית, פשוט כי השתתפתי בתכנית שכללה שיחות עם דוברי השפה. היה לי חשוב להיות מסוגל לתקשר איתם ובדקתי כל מיני קורסים שעסקו בעיקר בחוקי דקדוק, בקריאה וכתיבה – שזה לא מה שרציתי. היה המון שינון ולמידה של ידע. הבנתי שאני לא רוצה את הנדסת הרכב, אני רוצה את הנהיגה. אני רוצה ללמוד לדבר, ללמוד את הפרקטיקה של היום היום, לדעת לנהל שיחות, שיבינו אותי. חוסר היכולת לתקשר הוא מקור לכל הסכסוכים, ואני מחובר ברמה האישית לתחום יישוב הסכסוכים. משם נבע הצורך שלי למצוא את המתכון המושלם ללימודי שפות. זה כולל בלשנות, מדעי המוח, פסיכולוגיה, סוציולוגיה. ב-2017 ערן כץ פיתח יחד איתנו את שיטת Memoreach ומאז אנחנו רצים עם השיטה הזו בניו סקול. מה שיושב בבסיס השיטה, הוא ההבנה שלכולנו יש יכולת קליטת שפות, צריך רק לדעת איך להפוך אותה למיומנות. אנחנו משתמשים בפרקטיקות של היום יום כדי לסייע בתהליך הקניית השפה, מתוך ההתנסויות האישיות שלנו. כדי ללמוד שפה – צריך לדבר, ליצור את התקשורת. הכלים שלנו פשוטים מאוד, ככה קל יותר לרכוש את השפה וליהנות מתהליך הלמידה. לראות את התוצאות בשטח מעניק הכי הרבה מוטיבציה."

 

למי מתאימים הלימודים?

"זה תלוי בשפות. אנשים שמעניין אותם לשפר איכויות מקצועיות, הייתי ממליץ להם ללמוד אנגלית, ערבית, סינית ורוסית. אלו השפות שיהיו רלוונטיות יותר בהיבט המקצועי, כחלק מהדרישות של הרבה מאוד מקצועות. האנשים שמגיעים אלינו הם הרבה חבר'ה צעירים שמתכננים רילוקיישן או טיול גדול בחו"ל, אנשים שנשלחים מטעם העבודה, אנשים ששפות מעניינות ומעשירות אותם ועוד מגוון רחב של אנשים."

 

האם זיהיתם איזשהו שינוי או עלייה בהתעניינות בשפה חדשה בעקבות הקורונה?

"אני חושב שאנשים פשוט מבינים ששפות יכולות לשרת אותם ברמה המקצועית. לא הייתה עלייה יוצאת דופן בעקבות הקורונה, אבל אני חושב שאנשים יותר ממוקדים מקצועית בשפות ומבינים שזה ממש יכול לעזור להם ברמה תעסוקתית." 

 

מה לדעתך היתרון הכי גדול בלימוד שפה נוספת?

"שני מחקרים בארה"ב מצאו שדוברי שפה שנייה מרוויחים 120% מעל הממוצע הכללי במשק ובוגרי תואר ראשון מרווחים בממוצע 20-40% יותר מהשכר הממוצע, מה שאומר שבעלי שפה שנייה מבוקשים יותר בשוק העבודה מבעלי תואר ראשון." 

שיתוף:

מאמרים מאותו נושא

דילוג לתוכן