האם יש למשפחה שלך חיסכון לשעת חירום

חיסכון לשעת חירום יוכל לעזור לנו להחזיק את הראש מעל המים בעיתות מצוקה. כמה כדאי לחסוך? ומה עוד חשוב לדעת?

זה לא פשוט לגדל משפחה עם ילדים – קניות, חוגים, בגדים ועוד לא דיברנו על ימי הולדת… בקיצור, ההוצאות לא נגמרות, ותמיד יש הפתעות. אז לדבר על חיסכון במצב הזה, נשמע לרבים בלתי אפשרי. אבל מומחים לכלכלת המשפחה ממליצים להדק את החגורה ולמצוא דרך לחסוך. 

מדוע חשוב לחסוך?

#1 כדי לאפשר לכסף שלנו לצבור ריבית, ולמעשה לשפר את המצב הכלכלי שלנו בהמשך כשאנחנו חוסכים, ומשקיעים את הכסף בצורה חכמה, אנחנו יכולים לשפר את המצב שלנו לאורך זמן. הכסף שאנחנו מכניסים באופן שוטף, הוא כסף שמחזיק אותנו עם הראש מעל המים – הכסף שנחסוך יאפשר לנו לשדרג את המצב שלנו. #2 כדי להיות מוכנים לכל תרחיש אנחנו לא יודעים מה יקרה מחר. יכול להיות שהיום הכל מתנהל כשורה, אבל מחר נהיה זקוקים לסכום כסף משמעותי בו ברגע. לכן, מלבד חסכונות שמטרתם הכנסה מריבית, חשוב להיות מוכנים עם חיסכון לשעת חירום.

מהו חיסכון לשעת חירום ומדוע הוא חשוב כל כך?

חיסכון לשעת חירום, הוא סכום כסף שיעמוד לרשות המשפחה שלנו במקרה קיצון. סכום שיוכל לסייע לנו להחזיק את הראש מעל המים בתקופה קשה כמו פיטורים. 

כמה לחסוך בקרן חירום?

גודל הקרן תלוי במשתנים שונים: ההוצאות החודשיות, הביטחון התעסוקתי, היכולת למצוא עבודה חדשה, גיל ההורים, מצב בריאותי ועוד.  אם להערכתכם התקציב החודשי שלכם עומד על כ-8,000 ₪, כדאי לחסוך בקרן 24,000 ₪ – סכום שיאפשר למשפחתכם 3 חודשי מחיה.  אגב, אם אתם רוצים ללמוד עוד על הרחבת אפשרויות החיסכון של המשפחה שלכם, לרכוש הבנה פיננסית הוליסטית, לחסוך עוד כ-2,000 שקלים בחודש וליצור ערוץ הכנסה נוסף כבר ב-2022, אתם מוזמנים לתוכנית ליווי ואימון סודות הכסף תוכנית לימוד מיוחדת, הכוללת ליווי של מנטור אישי לכל סטודנט, נבחרת מרצים מומחים ותוכנית סופרויז'ן ל-6 חודשים.

שיתוף:

מאמרים מאותו נושא

דילוג לתוכן